onsdag 12 augusti 2009

Obama goes nuts

Visst är det galet - Obama vill att alla amerikaner ska få vård på lika villkor! Jag var på jobbet och lyssnade på nyheterna och där sade nyhetsuppläsaren nåt i stil med "...Obamas vårdreformer som innebär att alla amerikaner ska få sjukvård..." Ja, kanske inte ordagrant, men nästan. Vidare rapporterades det att senatorerna och deras väljare hade flippat ur och skrikit åt varandra för att alla skulle höra vad de hade att säga. När Obama (vilken man!) skulle prata om det här så attackerades han med en massa lögner varpå han lugnt och sansat svarar "Kan vi inte diskutera det som vi faktiskt tycker och inte de lögner ni kommer med..." Ja, kanske inte ordagrant, men nästan.
USA, the land of the free and the home of the brave, verkar ha förlorat fattningen. Och alltpå grund av jämlikhet. Så tokigt det kan gå.

Iaf, på jobbet har, typ, alla hörselkåpor med radio i, även jag. Eller rättare sagt, jag har lånat någons övergivna, och hör och häpna: jag har fallit för P3! det är helt galet va med intressanta grejer jag har missat! Så dagens tips: Brunchrapporten, mån-fre 11:02-13:00. GALET KUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar