fredag 14 augusti 2009

recap

* känns det inte lite som att alla amerikaner föds med en skräck för allt som kan vara bra för andra än sig själva? typ deras enorma skräck för sverige och vårt skattesystem, det är galet! jag börjadfe fundera lite över hur man lär de amerikasnka barnen om andra världskriget och förintelsen och så.. kan det inte vara så att man typ nämner hitler i förbifarten för att man är så upptagen med att prata om kommunismen och ryssland och.. ja, typ allt som inte är kapitalism?

*henrik från brunchrapporten nämnde några saker han älskat och hatat av de saker de har pratat om den här sommaren och sa att en av de sakerna han hatat var integritet. han ställde sig frågan om allt tjatet om integritet bara är dold paranoia OCH ÄNTLIGEN NÅGON SOM HÅLLER MED MIG! varför är alla så rädda för FRA? har du inte gjort nåt så har du ju ingen anledning till att vara orolig eller rädd för det! och har du gjort nåt olagligt så är det ju inte mer än rätt att du får ta konsekvenserna av det... annars lever vi ju i en anarki. right?

*jag såg p.s. i love you igår. den filmen har förändrat mig. jag är lite rädd för att dö ensam och jag vill träffa någon som allt klickar med. fast kanske inte. tänk om allt inte är lika perfekt som det är i filmen. iaf, se den! en mer underbar och vacker film får man leta efter!

*avslutningsvis: jag börjar tröttna på spotifyreklamen.

1 kommentar:

  1. "har du inte gjort nåt så har du ju ingen anledning till att vara orolig eller rädd för det!"

    Men jisses. Personlig integritet har ju ingenting att göra med huruvida man är skyldig/oskyldig. Det handlar ju om att ingen ska kunna se vad du gör på internet. Jag tror inte att speciellt många människor skulle vilja dela med sig av sin surfhistorik även om de bara gör lagliga grejer. Om nu alla som "inte har något att dölja" inte ser något fel i övervakning lär väl de inte heller ha något emot att t.ex. videoövervakas 24/7?

    PS. Ursäkta för att jag kommenterar på ett så gammalt inlägg. DS.

    SvaraRadera